Dieta w ciąży

Ciąża to bardzo szczególny okres w życiu każdej rodziny. Diametralnie odmienia życie. I to nie tylko kobiety, która w tę ciążę zaszła. Bo przecież oczekiwanie na nowego członka rodziny to bardzo ważny czas dla wszystkich. Czas, który najlepiej jest spożytkować na jak najlepsze przygotowanie się na tę olbrzymią zmianę. Bo przecież nie ma się co oszukiwać – gdy dziecko już przyjdzie na świat to zawsze będzie mnóstwo rzeczy do zrobienia. Pojawienie się dziecka na świecie to już nie jest czas na naukę i przygotowania. Wtedy już trzeba być przygotowanym. Na bardzo wiele rzeczy. Choć z drugiej strony przecież – rodzicielstwo to naprawdę wielka i naprawdę nieprzewidywalna przygoda. Mimo setek, a nawet tysięcy poradników, nigdy nie będzie się w pełni przygotowanym na wszystko. Zwłaszcza, że wiele rad się bardzo często wyklucza. Zależnie od tego, kto pisał dany poradnik albo jakie ma doświadczenie życiowe, którym zechce się podzielić. Jednak wcale nie oznacza to, że nie należy kierować się radami innych. Bo należy. W końcu dużo lepiej jest się uczyć na cudzych błędach niż na swoich. Zanim jednak dziecko przyjdzie na świat, jest czas ciąży. Błogosławiony przez wielu czas, w którym każdy może się przygotować na to, co przyniesie los. Przynajmniej w pewnym zakresie. Ciąża to też najlepszy okres na to, by zadbać o siebie i swoje jeszcze nienarodzone dziecko. Ciąża to przecież intensywny okres rozwoju dziecka w brzuchu matki. Ciąża to też czas, w którym kobietę mogą nękać bardzo uciążliwe dolegliwości, na przykład słynne poranne mdłości. Dlatego w ciąży tak ważne jest to, by na siebie uważać. Bardzo ważne jest też to, by uważać na to, co się je. W końcu dieta jest podstawowym sposobem dbania o zdrowie. A będąc w ciąży dba się nie tylko o swoje zdrowie, dba się również o zdrowie dziecka. Dlatego bardzo ważne jest właściwe odżywianie. Czego nie jeść w ciąży w takim razie? O tym, że absolutnie nie wolno spożywać alkoholu wie każdy. Ale już z tego, by absolutnie nie jeść wątróbki, nie każdy zdaje sobie sprawę. Wątróbka, sery pleśniowe, surowe mięso czy ryby – są zakazane. Jeśli przyszła mama należy do miłośniczek tatara albo sushi, na czas ciąży powinna się wstrzymać i nie jeść takich rzeczy dla własnego dobra. W ciąży też należy bardzo mocno uważać na cukier. Niekontrolowane spożycie cukru, słodkich przekąsek, cukierków, czekolady i wafelków może doprowadzić do poważnych powikłań, w tym też do wystąpienia cukrzycy ciążowej. Dodawanie kiełków do kanapek, sałatek czy owsianki to też rzecz, z której warto zrezygnować na czas ciąży. Kiełki są bardzo zdrowe, to prawda. Jednak prawdą jest też, że ich spożywanie może grozić wystąpieniem zatrucia pokarmowego. Zwłaszcza jeśli kiełki zakupione zostały z niepełnego źródła. Jeśli już kobieta w ciąży nie może się powstrzymać od spożywania kiełków to dużo lepiej będzie jeśli sama je sobie wyhoduje. To wcale nie jest takie trudne. A wtedy będzie można mieć pewność, że takie kiełki są z pewnego źródła, a więc są zdrowe i na pewno nie zaszkodzą.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *