Dlaczego nie mogę schudnąć?

Żyjemy w społeczeństwie, które kładzie niesłychanie wielki nacisk na wygląd. Przykładowo, w mediach do tak zwanego „mainstreamu” przebijają się jedynie osoby (nierzadko aż niezdrowo) chude, piękne, wręcz idealne. Billboardy? Także nie zobaczymy na nich nikogo, kto miałby nawet te parę kilogramów za dużo.
Jednakże prawdziwe życie, codzienność większości z nas nie jest reality-show, a mało kto wydaje się zdawać sobie z tego faktu sprawę. Dlatego w nowych sklepach, jako sprzedawczynie widzimy jedynie młode, niezwykle atrakcyjne kobiety, które niczego nie mają za mało, jak i również niczego za dużo, nic im nie brakuje. Media społecznościowe zalewają zdjęcia internetowych gwiazdek, u których również otyłości, bądź nadwagi nie ma szans się doszukać.
Z tego wynika, że niezwykle ciężką rzeczą jest zaistnieć w dzisiejszym świecie, nie będąc dokładną kopią celebrytów. I nie tyczy to się jedynie show-biznesu, a nawet najzwyklejszej pracy, którą wykonują setki milionów (zupełnie przeciętnych) ludzi na całym świecie.

Dlaczego nie mogę schudnąć?
Znasz to pytanie bardzo dobrze, prawda? Z problemem nadwagi boryka się mnóstwo osób. Niektórzy pragną zrzucić zbędne kilogramy ze względów zdrowotnych, innych bardziej interesuje aspekt wizualny, a jeszcze innym po prostu przeszkadza swoja waga.

Jakie więc kroki poczynić, aby ubyło nam kilogramów, i żebyśmy dzięki temu poczuli się dużo lepiej?
Istnieją różne metody.
Dla osób lubiących wyzwania fizyczne, którym fizyczny wysiłek nie sprawia nieprzyjemności najlepsze są ćwiczenia. Te z kolei można perfekcyjnie dobrać do własnych predyspozycji.
Przykładowo: przysiady, pompki, brzuszki nie są dla nas? robiąc je, łatwo się zniechęcić? To warto spróbować bieganie, lub nawet trucht. Jeśli bieg wydaje się być zbytnio wymagający i nie w naszym stylu, bardzo dobrym ćwiczeniem są pajacyki. Ćwiczeń jest mnóstwo, wystarczy znaleźć takie, które nam najbardziej będzie odpowiadało.

Co z osobami, dla których większy wysiłek fizyczny nie wchodzi w grę?
I takie osoby mogą z łatwością schudnąć, nie przemęczając się, a także nie głodząc.
Jak schudnąć nie ćwicząc?
Jest kilka reguł, które trzeba przestrzegać, a z pewnością zdobędziemy swój cel, jakim jest płaski brzuch.

Pierwsza, najlepiej jeść pięć posiłków dziennie. Najlepiej o stałych porach. Przyzwyczajając organizm do pięciu posiłków, mamy pewność że nie będziemy chodzić głodni. Porcje nawet nie muszą być duże, z pewnością wystarczą, jako że jest ich aż pięć.

Druga, codzienne ważenie się, ponieważ jest to genialny sposób motywowania się (widzimy na bieżąco efekty)

Trzecia, warto starać się omijać bardzo niezdrowe dania.

Ostatnio popularnym, i rzeczywiście dającym świetne efekty jest sposób dr. Mosleya. Dieta, którą wymyślił, polega na jedzeniu rzeczy, które się lubi (mogą być te niezdrowe), i to aż 5 dni w tygodniu. Natomiast dwa (nie następujące po sobie) pozostałe dni tygodnia urządzamy sobie swego rodzaju głodówkę. W dni głodówki możemy zjeść do około 600kcal. Dieta cud, zdawałoby się. I rzeczywiście, sądząc po tak wielu zwolennikach tego rozwiązania, musi być ono skuteczne. I do tego jak wygodne?
Jemy co chcemy, byle nie przesadzać. Ćwiczenia nie są wymagane, chociaż oczywiście lepiej gdy się pojawią, tylko dwa dni na tydzień jemy nieco mniej, a tracimy na wadze.

Okazuje się więc, że każdy, nieważne na jakim etapie życia się znajduje, z pewnością odnajdzie dietę idealną dla siebie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *