Jak ćwiczyć na siłowni

Siłownia jest miejscem, w którym chcemy szlifować swoją kondycję oraz muskulaturę. Jeżeli jednak nie przygotujemy się do tego zadania odpowiednio, możemy nabawić się poważnych kontuzji, które będą się za nami ciągnąć przez długie miesiące. Jak ćwiczyć na siłowni? To podstawowe pytanie, które należy zadać trenerom zatrudnionym na siłowni podczas pierwszej wizyty na sali treningowej.
Pierwszą kwestią, która jest do ustalenia to wybór odpowiedniej pory do treningu. Jest to trudne, szczególnie dla osób pracujących lub cierpiących na chroniczny brak czasu. Wszystko zależy od zadania, które przed sobą postawiliśmy. Jeżeli zależy nam na treningu ogólny, pora nie ma aż tak dużego znaczenia. Jeżeli jednak chcemy dbać o szczupłą sylwetkę, to najlepiej na siłownię udać się w porze popołudniowej, najlepiej po drugim posiłku.
O efektywności treningu decyduje prawidłowa kolejność ćwiczeń. Zasady są tutaj dość przejrzyste. Zaczynamy zawsze od rozgrzewki. Do jej przeprowadzania można wykorzystać rowerek, bieżnię czy też stepper. Kolejnym etapem powinny być maszyny i przeprowadzenie treningu siłowego. Wtedy starajmy się rozwijać każdą partię mięśni. Ostatnim etapem jest przeprowadzenie treningu cardio. Jest on też powszechnie nazywany treningiem tlenowym lub wytrzymałościowym. Jest on bardzo podobny do rozgrzewki, z tą różnicą jednak, że powinien trwać zdecydowanie dłużej. Na tym etapie spalane są większe ilości kalorii, jednocześnie mamy okazję się dobrze zmęczyć, co wyjdzie nam na zdrowie.
Zdaniem większości trenerów personalnych dobry trening powinien trwać maksymalnie 90 minut. Przez około 40 minut powinniśmy się skupić na wykonywaniu ćwiczeń siłowych, pozostały czas powinniśmy poświęcić na trening cardio. Jeżeli zależy nam na spaleniu tkanki tłuszczowej, można skupić się jedynie na treningu cardio, trening siłowy nie jest nam potrzebny. Długość rozgrzewki jest uzależnione od wagi. Osoby cierpiące na nadwagę musza przeprowadzić dłuższą rozgrzewkę, ponieważ w ich przypadku tkanka tłuszczowa zacznie się spalać nieco później.
Częstotliwość wykonywanych ćwiczeń ma wpływ na efekty. Jeśli naszym celem jest osiągnięcie imponującej masy – powinniśmy robić mniej powtórzeń ale na większych ciężarach. Jeśli zależy nam na rzeźbie i zmniejszeniu naszej wagi – więcej powtórzeń na niższych ciężarach będzie odpowiednim sposobem na realizowanie swoich ambitnych planów.
Do każdego treningu trzeba się oczywiście bardzo dobrze przygotować, ponieważ wtedy będziemy mieć pewność, że będzie się nam trenować dobrze, będziemy zadowoleni z wysiłku. Na trening na pewno powinniśmy przyjść przed większym posiłkiem. Bycie objedzonym znacznie ogranicza jakość ćwiczeń, wykonywanie ich w takim stanie nie jest przyjemne i komfortowe. Najlepiej przed wejściem na salę treningowa spożyć jedynie lekki posiłek. Jeśli chcemy spalić tkankę tłuszczową, najlepiej na siłownie rano, na czczo. Wtedy tkanka tłuszczowa spalana jest najszybciej. Taki trening przynosi nam najlepsze rezultaty w krótszym odstępie czasowym.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułPolewa czekoladowa
Następny artykułPaczkomat

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here