Jak jeść i chudnąć?

We współczesnych czasach kolorowe czasopisma, telewizja oraz Internet narzucają na społeczeństwo pewne standardy dotyczące wyglądu. Promowane jest zdrowe żywienie, aktywny tryb życia oraz szczupła lub muskularna sylwetka jak z żurnala. Oczywiście nie ma sensu popadać w depresję i ślepo podążać ścieżką, na której to będziemy próbować wyglądać jak bóstwa z okładek, ponieważ takie osoby po prostu nie istnieją.
Nie mniej jednak zamiast skupiać się na efekcie owczego pędu oraz wszech obecnej paranoi, powinniśmy produktywnie ukierunkować swoją energię w kierunku zrobienia czegoś pożytecznego dla siebie samych. Biegajmy dla siebie, zdrowo jedzmy – również dla siebie!
Z pewnością wiele osób w tym momencie wzrusza ramionami i nie wie od czego zacząć albo nie ma na tyle motywacji by dokonać upragnionych zmian w swoim życiu. Ale takim osobom pozostawiam magiczne tabletki na odchudzanie, które przecież nie wymagają żadnego wysiłku. Wszystko przecież samo się zrobi, po co mam się męczyć. Chcę jeść pączki i być szczupłym Adonisem albo zgrabną modelką. Niestety, tak się nie da, nie wierzmy takim sloganom. Może tabletki Ci nie pomogą zrzucić wagi, ale da się to zrobić bez wysiłku – z pewnością bez tego fizycznego. Będzie to jednak wymagało od Ciebie niesamowitej siły woli, samozaparcia, dyscypliny oraz motywacji. Po prostu musisz wiedzieć czego nie jeść żeby schudnąć. Bo nie wiem czy wiesz, ale aby schudnąć musisz właśnie jeść. Jest to pewien paradoks. Odchudzanie polega na jedzeniu odpowiednich produktów i na nie jedzeniu tych, które Tobie zaszkodzą. Musisz unikać produktów wysoko przetworzonych, tłustych, zawierających dużą ilość skrobi. Choć tutaj STOP! Zatrzymajmy się na moment. Ziemniaki owszem są tuczące, ale odkwaszają organizm więc raz na jakiś czas możesz śmiało zjeść porcję. Byle nie były to frytki.
Najważniejszym krokiem będzie tutaj zmierzenie swojego bilansu glikemicznego za pomocą darmowego kalkulatora, który znajdziesz bez problemy w google. Dzięki temu dowiesz się, ile kalorii musisz dostarczyć swemu organizmowi, by ten prawidłowo funkcjonował. Dzięki temu dowiesz się również jakie jest Twoje dzienne zapotrzebowanie na białko, tłuszcze oraz węglowodany. Oczywiście tłuszcz i węglowodany muszą znajdować się nawet w diecie osoby wyglądającej szczupło. Bez tych dwóch składników Twój organizm nie będzie mógł prawidłowo pracować co w efekcie przełoży się na skutek odwrotny do zamierzonego.
Warto będzie odwrócić swój wzrok od soczystego steku i zastąpić czerwone mięso w swoim menu rybą oraz kurczakiem. I nie mam tu na myśli kurczaka smażonego na głębokim oleju. Po za tym jasne pieczywo zamień na ciemne. Pączka zastąp owocami. Ale tutaj też nie przesadź. Owoce w nadmiarze mogą być tuczące. Zawierają one fruktozę będącą cukrem prostym. Jeśli po posiłku nie spalisz tych cukrów to zostaną one zmagazynowane jako energia w Twojej tkance tłuszczowej. To właśnie dla tego słodycze oraz słone przekąski są takie tuczące. Podobnie jest z napojami słodzonymi oraz alkoholem. Ten ostatni jest o tyle zdradliwy, że zwiększa apetyt już nie wspominając o kaloryczności samych trunków.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *